Minőségbiztosítás – PRIMUS a páciensek elégedettsége érdekében

Minőségbiztosítás – PRIMUS a páciensek elégedettsége érdekében

2019.02.15


Budapest, 2017. április 25. – Megalakult a Primus Magán Egészségügyi Szolgáltatók Egyesülete, melyet a hazai magán egészségügyi szektor 12 kiemelkedő szolgáltatója hozott létre. Az összefogás célja, hogy a magán egészségügyi szolgáltatásokat igénybe vevő pácienseik érdekeit képviseljék, biztosítsák a minőséget, átláthatóságot.

2014-ről 2016-ra a fővárosban 49 százalékáról 60 százalékra nőtt azok aránya, akik a magán egészségügyi szolgáltatást választották. A magán szektort választók motivációi között első helyen szerepel; a törődés, a gyorsaság, a korrekt tájékoztatás és a partnerség keresése.

 

A Szinapszis Kft. kutatásai kimutatták, hogy ma már nem kizárólag a tehetősebbek választják a magán egészségügyi szolgáltatókat, hanem az átlagos jövedelmi viszonyok között élők is. Különösen elégedettek az emberek a magán szektorban a várakozási idővel, az időpont betartásával, a tájékoztatással, a biztonsággal kapcsolatban.

„Sajnos a lakosság érezhetően bizonytalanabb, mint korábban, kutatás bizonyítja, hogy a betegbiztonság kérdését a páciensek, sőt maguk az orvosok is pesszimistán látják hazánkban. Ez magyarázatot nyújt arra, hogy az emberek, ha tehetik inkább a kiszámíthatóságot, a magas színvonalat, azaz a magán egészségügyet választják. Az Egyesületünk tagjai szüntelenül arra törekednek, hogy a náluk megforduló emberek biztonságban érezzék magukat, és, hogy pontosan tudják, hogy minőségi ellátást kapnak pénzükért cserébe” – tette hozzá Leitner György a Primus Magán Egészségügyi Szolgáltatók Egyesületének ügyvezetője, az Affidea Diagnosztika magyarországi vezetője.

A magánszektorban dolgozó orvosok partnerként kezelik a pácienseket, jut idejük a megfelelő – teljes körű – tájékoztatásra, a pontos dokumentációra, amely stabil pillére a magas minőségnek.

Ahhoz, hogy mindez tökéletesen működjön a magán egészségügyben, és a páciens valóban a legmagasabb ár/érték arányú szolgáltatást kapja, az Egyesület tagjai szerint elengedhetetlen a magán egészségügyi szektor átláthatóságának fokozása és a működési szabályok betartása. Az Egyesület a betegbiztonság növelése mellett fő céljai közé sorolja a szektor kifehérítését. Ennek egyik első eszközeként Leitner György az online pénztárgépek bevezetésének mérlegelését javasolja a kormányzat számára a magán egészségügyi szolgáltatók körében, ezáltal látják lehetségesnek a nem az előírásokkal összhangban működő rendelők és orvosok jelenlétének megszűnését. A fair piaci verseny kialakítása kiemelten fontos mind a szolgáltatók, mind a betegek számára.

Az Egyesület saját védjegyet hoz létre, amelyet a tisztességesen működő magánszolgáltatóknak kaphatnak meg és használhatnak. A védjegy megszerzéséhez szükséges részletek és kritériumok az ősz folyamán válnak elérhetővé. A védjegyet évről évre meg kell majd újítani, és az elnyeréséhez szükséges feltételek teljesülését a köztes időben, az auditálásban részt vevő cégek szigorúan ellenőrizni fogják. Emellett az Egyesület tervez egy átfogó kutatást is, amely azt hivatott felmérni, hogy a betegút mely pontján döntenek a páciensek a magán egészségügy mellett és miért, valamint a kutatásban különösen szeretnék nagyító alá venni a férfiak attitűdjeit, akiknek a részvétele köztudottan szignifikánsan alacsony az egészségügyi szűréseken.

Az Egyesület szeretne aktív és eredményes párbeszédet kezdeményezni nemcsak a többi szolgáltatóval, de a kormányzattal is. Az őket is érintő kormányzati folyamatokba szakértőként szeretnének bekapcsolódni, képviselve a saját, és a szektor további szereplőinek érdekeit. Ez a párbeszéd olyan témaköröket is érintene, amely az egész hazai egészségügy működését tehetné rugalmasabbá, gördülékenyebbé és segítene egyértelmű keretrendszert kialakítani a magán- és az államilag finanszírozott egészségügy közötti átjárhatóság szabályozására.

„Az Egyesület tagjai mind transzparensen működő vállalatok. Azonban ahhoz, hogy a teljes szektort átláthatóság és tisztesség jellemezze, szükségünk van egy szélesebb körű, átfogó együttműködésre. Szeretnénk részt venni a döntési folyamatokban, illetve a vonatkozó jogi háttér kialakításában. Szükségesnek tartjuk például az állami és a magán egészségügyi ellátás közötti átjárhatóság szabályozását” – mondta el az esemény zárásaként Leitner György.

A Primus Magán Egészségügyi Szolgáltatók Egyesület alapítói: Affidea Diagnosztika, a Budai Egészségközpont, a Centrum-Lab, a Da Vinci Klinika, a Duna Medical Center, a Doktor24, a Főnix-MED, a Premed Pharma, a Pozitron-Diagnosztika Központ, a Róbert Károly Magánkórház, a Rózsakert Medical Center, a Synlab Hungary, és pártoló tagként a Quercus Consulting Group.

Az alapító vállalatok 2016-ban több mint félmillió orvos-beteg találkozót és ötmilliónál is több diagnosztikai vizsgálatot jegyeztek, mindannyian tapasztalják, hogy évről évre nő a páciensek száma a magán ellátásban. A tagok nem kizárólag a növekvő betegforgalom, hanem az általuk befizetett adó ( 4,5 milliárd forint) mértékét tekintve is meghatározó szereplői ágazatunknak. A foglalkoztatás területén is jelentős az Egyesület tagjainak a szerepe, hiszen 3300 ember számára biztosítanak biztos, kiszámítható munkahelyet.

 

Vissza a hírekhez